Thursday, April 2, 2009

As-salamualaikum

As-salamualaikum.
Al-hamdulillah lama aku tidak menulis dalam blogku ini. Sejak dua atau 3 hari ini aku asyik teringay kata-kata yang dilafazkan oleh Prof Madya Abd Wahab jusoh. Ketika kami (studentnya) tidak boleh jawab latihan yang diberi kerana kami tiada kesungguhan nak jawab beliau telah berkata:”kan surga itu hanya untuk yang mau saja” dan katanya lagi :”A itu juga bagi orang yang mau saja” kata-kata itu masih terngiang dalam kepala otak ku. Semalam aku mendengar khutbah eid yang disampaikan oleh al-Ustaz Abd Hakim Amir Abdat yang bertajuk kembali kepada islam juga menyebut hal yang sama iaitu sabda nabi saw :” semua manusia akan masuk surga kecuali bagi yang yang tidak mahu” (Ustaz Abd Hakim tidak memberitahu sumbernya sesiapa yang tahu sila berikan takhrijnya).
Itulah bila mengenangkan ayat tersebut aku hanya melafazkan dimulut nak masuk surga hanya di mulut tetapi tidak membuktikan dengan perbuatan. Insya’allah aku akan berusaha untuk menjadi orang yang mau surga itu. Ya Allah...jadikanlah aku orang yang mau surga kurniaan-Mu itu. Ya Allah aku bermohon pada-MU supaya dimasukkan kesurga dan aku berlindung dengan-MU dari api neraka.

No comments:

Post a Comment